En torsdag och en fredag

I torsdags far jag, efter mitt arbetspass, in till stora staden Stockholm med min partner in crime Hammis. Vi började eftermiddagen med obligatorisk fika, denna gång i form av iskaffe och morotsmuffins. Sedan drog vi oss vidare till Södra Teatern vid Slussen! 
1
I Champagnebaren där hade nämligen min styvpappa konstutställning! För den som är intresserad att spana in hans saker så finns han på Facebook, Tonys Atelje. Han är extremt duktig, gör mycket humoristisk fulkonst och är rätt cool. 2Vi klämde varsin öl och gick sedan ut på balkongen för att spana Stockholms snyggast utsikt men eftersom det var cirka sjuttiotvågrader varmt och solsken så var balkongen fullpackad. 
3
Som styvdotter till the man of the hour blir en presenterad för massa människor och eftersom Hammis var mitt sällskap så blev även hon det. Denna bild är till exempel tagen precis efter att vi båda skakat hand med en ”Magnus” och Hammis blir starstruck när hon inser att denna Magnus är en känd artist med x antal skivor. 1435249947584Avslutar med en bild på min personliga favorit som pappa Tony gjort. Detta är en kondommaskin med f.d Påven på (Påven råkar för övrigt vara ett vykort från mig som jag skickade hem när jag var på skolresa till Rom 2012). Stoppa i en enkrona, skruva på spaken och du får en kondom! Kalas!

Sedan blev det fredag och jag hade lyckats bli av med mitt arbetspass tack vare fina kollegor som hjälper mig när jag vill slippa jobbet. Istället for jag till Haninge Centrum och fikade med min barndomsbästis Elinn innan Hammis mötte upp oss och släpade med mig till stora staden igen. Denna gång gick vi mest runt och prövade kläder, åt tacos och sedan for vi till Sollentuna. I Sollentuna höll nämligen Multicon 2015 på och en vän till mig skulle agera förband till Harry and the Potters och efter en massa jäkla guilt trip från hans sida (typ SNÄLLA ELIN KOM JAG HJÄLPER DIG MED BILJETT DU SA JU ATT DU SKULLE KOMMA SKOLKA FRÅN JOBBEEEEEET) så tog jag mig dit.
0
Här är då min vän (han i kortkort klänning och bas). Han är basist i wizardrock-bandet ”Solitary Snape”. Vi stod och danshoppade (och skrek med i de låtar en kunde) ett litet tag medan svetten började märkas. Efter dem så spelade en Alex + Hjalmar-duo som var mer… wizardindiepop? Mysigt och så. 1
Sedan kom bröderna Joe och Paul ut, aka Harry Potter x2, aka HARRY AND THE POTTERS . Aaaaah. Asså jag älskar dem. Förra gången jag såg dem var i Rågsved för sisådär 4-5 år sedan. Då sprang hela publiken upp på scen, vi hade triwizard tournament, dansade till små grodorna och dansade i cirklar runt bandet som bestämde sig för att stå i mitten av hela publikhavet istället för på scen. Fenomenalt. I år så dansade vi till små grodorna igen, gjorde massive hug-attacks bland publiken och fick skrika S.P.E.W. i mikrofon. Helt magiskt. 2
Här är Joe strax före de drog in svenska Swedish Shortnouts för lite blåsintrument-action och hela publiken började sjunga ”En helt ny värld” från Aladdin. 3
Här är Hammis och jag. Hammis har aldrig hört talas om wizardrock och är inte särskilt Harry Potter-tokig men hon verkade ha kul ändå. Svårt att inte ha kul när en får skriksjunga ”OH MY GOD YOU LOOK LIKE A FROG, UMBRIDGE YOU’RE GOIN’ DOWN” medan svetten rinner. Magisk jäkla konsert. Magisk jäkla fredag. Tack till Erik för att du tvingade mig till att skolka jobbet och ta mig till Sollentuna.

Kommentera

